Tuesday 31 January 2012

DAY 1 LPPKN

khamis lepas pada 26 jan 2012...awal pg jam 5.45pg bertolak ke lppkn kl sampai sana lebih kurang jam 7.30 pg...dh berubah rupanya waktu..semasa thn 2009 klinik buka  bermula jam 8.00pg tp kini 7.30 dh pun buka...aku ngn DH apa lg terus pi dftar....alhamdulillah masih dgn doktor yg sama ...doktor perempuan...aku dikehendaki menjalani ujian darah utk FSH dan LH sekali lg...begitu juga dgn DH utk tahu jenis darah.then my DH pi SA kt tingkat 7...aku diberi appointment HSG dan P4 pd hari ke 21.kedua-dua nya aku buat di melaka...staff kt situ baik dan ramah aje..siap beri peringatan jgn termiss check drh...sbb darah mesti di ambil dlm kitar yg sama....aku diberi kad baru sbb kad lama dh penuh ....lbh kurang kul 9.00 pg dh settle semua urusan dan kos yg perlu dibayar ialah RM126.sampai di melaka aku terus wat appoinment doktor utk HSG ...aku wat di Pantai..harga nya pun leh tahan bila aku tanya..dan aku dikehendaki dtg pd hari Khamis 2 Feb.alhamdulillah kali ni HSG aku diuruskan oleh doktor perempuan....sblm ni dpt doktor lelaki di Putra...malunye ai.....
di fikiran aku skrg rasa gerun dan khuatir bila nk wat HSG tu...nk menghadapinya tu tuhan saja yg tahu....mudah-mudahan dipermudahkan....bila diimbas waktu 1st time wat HSG masa 2009 dulu...ingt mcm x ray biasa..tanggal baju pakai baju org sakit...baring dan kangkang...mula2 takde rasa apa...tapi bila dh ade dlm rahim tu waduh ai...ya Allah permudahkan lah ya allah..demi zuriat  yg didambakan...ku berserah pdNya...lepas je wat...takde rasa sakit dh cuma sengal2 je...then bleeding....ingt period tp doktor kata tu biasa...bukan period...urmm...ingt dulu-dulunya cite..tapi....skrg camne lak ye....k lah frenz...kita sbg lg ye..this coming thursday...layan jap lagu ni....

No comments:

Post a Comment