Saturday 14 January 2012

tahniah buat rakan TTC yg telah berjaya...

alhamdulillah..rakan ttc ku nakpregnant dh pun positif .... susah senang beliau berusaha telah smpai masanya tiba menjadi seorg ibu...bestnya.....bila kah agaknya aku????
aku yakin pasti Allah akan memberi peluang utk diriku menikmati pengalaman saat menjadi ibu kepada zuriatku...amin...
kini sudah 2 minggu aku try set honeymoon sendayu tinggi...apa yg kurasa?ermmm....badan rasa ringan je...dulu aku selalu kepenatan kini tidak lagi...oh ya aku kurang kan dos pemakanannya...dr 2biji dua kali makan ke 2biji sekali saja makan...bila tgk kandungannya 500mg sebiji bila 2 biji dah 1g kandungan pil aku telan....padan ler aku sentiasa haus dan asyik ke tandas buang air je...so aku decide ambil 2 biji sekali mkn je so kurang sikit rasa dahaga impaknya bila kurangkan dos....
dikesempatan ini juga aku nk share ckit tips dr adik ku yg kini sedang 7 bulan mengandung..adikku ini adalah seorang PCOS...genap dua thn dia berubat baik moden mahupun tradisional akhirnya melekat jugak setelah dia makan VITEX dr KORDEL...lagi satu tips dr dia ialah mengamalkan DOA ZAKARIA...hafal doa nya dan terjemahannya sekali


Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakariya, ketika ia merayu kepada Tuhannya dengan berkata: "Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi".

sepanjang masa baca doa ini apabila selesai solat,dalam kereta ,semasa melakukan kerja - kerja kebaikan....
mari kita bersama-mengamalkannya.......

No comments:

Post a Comment